Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Ziarul Natiunii

Redacția


17/03/2024


29/04/2024


987

Schimbare istorică la Netflix

De la revista Variety am aflat săptămâna aceasta că, în contextul reașezării mai ample a pieței TV și de streaming (dar și a celei cinematografice), Netflix ar urma să cheltuie în 2024 în jur de 7,9 miliarde de dolari din bugetul său de 15,4 de miliarde pe producții realizate în alte țări decât cele din America de Nord, potrivit unei prognoze publicate luni de compania de consultanță Ampere Analysis. Variety subliniază că asta înseamnă că, pentru prima oară în istoria Netflix, majoritatea bugetului său pentru producții va fi alocat unor seriale, filme, documentare și alte spectacole produse în afara pieței sale interne. Aici sunt incluse atât producțiile originale ale Netflix, cât și titlurile difuzate prin licențiere de la alții. Situația se explică prin mai multe motive care sunt resimțite și de rivalii Netflix. O analiză separată a celor de la Ampere arată că, per total, cheltuielile cu crearea de conținut original ar urma să scadă în America de Nord în următorii ani cu 20% comparativ cu nivelul din 2022. Un motiv important pentru mutarea producțiilor de filme și seriale în alte zone ale lumii e cel care a dus și la „outsourceing”-ul producției industriale: e pur și simplu mai ieftin. Apoi, mai e și faptul că publicul nord-american s-a dovedit mai deschis față de producții în limbi străine decât se așteptau majoritatea analiștilor. Cel mai edificator exemplu pentru ambele motive e succesul uriaș de care s-a bucurat serialul Squid Game al Netflix atât în America de Nord, cât și pe alte piețe occidentale. Iar primul sezon al Squid Game a costat Netflix doar 21 de milioane de dolari. Spre comparație, sursele de la Hollywood afirmă că ultimul sezon al Stranger Things a costat 30 de milioane de dolari per episod. La aceste considerente se adaugă și faptul că piața de streaming din SUA a ajuns la saturație din cauza numărului mare de platforme disponibile, așa că șefii companiilor se îndreaptă spre țări unde e loc de creștere. Deja avem și noi în România câte platforme disponibile?
Ziarul Natiunii

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025