Nio anunță lansarea primului model hibrid în 2026, destinat piețelor externe, inclusiv Europa
Producătorul chinez de vehicule electrice Nio se pregătește să facă un pas important în diversificarea gamei sale de modele, anunțând că va lansa primul său model hibrid în anul 2026. Acesta va fi disponibil exclusiv pe piețele externe, inclusiv în Europa, și va marca o schimbare semnificativă în strategia companiei, care până acum a produs doar vehicule electrice.
Motivul pentru care Nio a ales să dezvolte un model hibrid se află în provocările cu care se confruntă producătorii chinezi de mașini electrice atunci când încearcă să intre pe piețele internaționale. Companiile chineze s-au confruntat cu dificultăți din cauza tarifelor impuse pentru vehiculele electrice exportate în Europa și alte regiuni. În acest context, modelele hibride beneficiază de o excepție de la taxe, iar acest lucru a fost un factor determinant în decizia Nio de a explora această opțiune.
Sugestia de a lansa un model hibrid a venit chiar din partea principalului investitor al Nio, CYVN Holdings, care a investit 2,2 miliarde de dolari în companie în 2023. Acesta a subliniat importanța extinderii ofertei de produse pentru a răspunde cerințelor pieței europene, în special având în vedere reglementările și politica fiscală favorabilă pentru vehiculele hibride în comparatie cu cele 100% electrice.
Lansarea primului model hibrid Nio este programată pentru sfârșitul anului 2026, iar livrările vor începe în 2027. Acest model nu va fi disponibil în China, unde Nio își va continua strategia de a vinde exclusiv vehicule electrice echipate cu baterii interschimbabile, o caracteristică care le diferențiază de alte branduri. În schimb, pe piețele externe, Nio își va adapta oferta pentru a atrage un public mai larg, în special în Europa, unde cererea pentru vehicule hibride este în continuă creștere.
Nio va dezvălui oficial primul model hibrid sub marca Firefly în cadrul unui eveniment special, programat pentru 21 decembrie. Compania își bazează mari speranțe pe acest model pentru a se impune pe piața de masă europeană, cu un design adaptat preferințelor consumatorilor europeni pentru mașini compacte, dar și cu o tehnologie de ultimă generație. De asemenea, se așteaptă ca noul model hibrid să fie foarte competitiv pe piața europeană, având în vedere că hibridele sunt momentan scutite de tarifele aplicate vehiculelor electrice importate din China.
Cu această mișcare strategică, Nio își propune să răspundă nu doar provocărilor legate de reglementările fiscale, dar și să își extindă prezența pe piața europeană, unde interesul pentru soluții de mobilitate mai sustenabile și mai accesibile este tot mai mare.